Berichten overzicht
Thematisch werken, vergeet ik niks?
Veel scholen werken thematisch of denken erover na om dit te gaan doen. Dat isLees verder
Burgerschap, reflectie op de concept kerndoelen
De concept kerndoelen geven richting aan het burgerschapsonderwijs. In dit artikel analyseer ik deze conceptLees verder
Nieuwe leerlijnen voor burgerschap
Naar aanleiding van de concept kerndoelen hebben we nieuwe leerlijnen ontworpen. Deze vormen een aanvullingLees verder
De concept kerndoelen burgerschap
Bekijk hier de concept kerndoelen van het SLO
De visie op rekenen bij RekenReis
Na het verschijnen van het boek RekenReis, een uitlegboek bij alle rekendoelen, zijn we nuLees verder
Hoe zit dat nu met die doorstroomtoets?
Een aantal opmerkingen naar aanleiding van de uitslagen van de doorstoomtoets.
- De verschillende doorstroomtoetsen zoudenLees verder
Artikel ‘De concept kerndoelen voor rekenen en wiskunde’
De conceptkerndoelen zijn gepresenteerd. Wat betekenen deze kerndoelen voor het basisonderwijs? Vraagt het om aanpassingenLees verder
Artikelenserie ‘Van methode naar leerlijn’
Hoe ziet het werken vanuit leerlijnen eruit? Wat is dan de plek van de methode,Lees verder
Uitzending Pointer over toetsstress bij kinderen
De Pointer uitzending van 3 april 2023 geeft een heel goed beeld van hoe wijLees verder
Artikel ‘De referentieniveaus getoetst’
Zijn de referentieniveaus wel geschikt om de voortgang van leerlingen en het niveau van deLees verder
Artikel ‘Doelgericht werken met het nieuwe Klasseplan’
Artikel ‘Tijd om te leren’, over beheersingsgericht leren
In dit artikel gaan we dieper in op wat beheersingsgericht leren (mastery learning) is enLees verder
Referentiesets rekenen en de eindtoets
Referentieopgaven eindtoets rekenen
Basisscholen kunnen kiezen uit verschillende eindtoetsen. Om de verschillen tussen die eindtoetsen nietLees verder
Artikel ‘Referentieniveaus voor het basisonderwijs’
In dit artikel leggen we uit wat de referentieniveaus zijn en wat de verschillen zijnLees verder
Blog: doelenkaarten printen per leerling
De doelen uit ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’ zijn geformuleerd in leerlingtaal. Ze zijn dus heelLees verder
Plannen en volgen in het basisonderwijs
Inleiding
Moet je nu wel of geen groepsplannen maken, is dit verplicht? Wat is eigenlijk hetLees verder
Blog: van groepsplan naar groeiplan
Vier redenen om groepsplannen niet zomaar af te schaffen
Ik lees de laatste tijd veel overLees verder
Blog: thematisch werken vanuit leerlijnen
Thematisch werken is een heel mooie manier om vakken te combineren, zodat leerlingen de samenhangLees verder
Blog: gepersonaliseerd leren
Gepersonaliseerd leren is een term die je de laatste tijd veel hoort. Maar wat betekentLees verder
Doelgericht werken vanuit leerlijnen
Werken vanuit leerlijnen staat volop in de belangstelling. Veel scholen willen meer werkenLees verder
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Mail naar info@nieuwleren.nl of bel met 06-13027919