Referentieniveaus en leerlijnen
Op deze pagina geven we je graag meer informatie over de referentieniveaus en over leerlijnen. In het artikel ‘De referentieniveaus voor het basisonderwijs’ geven we achtergrondinformatie over de referentieniveaus en over de eindtoets. In diverse blogs geven we informatie over het werken vanuit leerlijnen.
Daarnaast hebben we een aantal verwijzingen toegevoegd naar de referentieniveaus zelf, naar informatie over de toetsing van de referentieniveaus en naar verdere relevante documenten en artikelen.
Mocht je hier vragen over hebben neem dan contact met ons op via info@nieuwleren.nl
Artikelen over leerlijnen en de referentieniveaus
Artikel ‘De referentieniveaus getoetst’
Zijn de referentieniveaus wel geschikt om de voortgang van leerlingen en het niveau van de school te beoordelen? Is het wel eerlijk om de referentieniveaus te gebruiken om het Lees verder
Artikel ‘Doelgericht werken met Klasseplan’
Klasseplan is een product van NieuwLeren waarmee je leerstof kunt plannen en volgen. Klasseplan is perfect om in te zetten bij het doelgericht werken: de doelen van alle methodes Lees verder
Referentiesets rekenen en de eindtoets
Referentieopgaven eindtoets rekenen Basisscholen kunnen kiezen uit verschillende eindtoetsen. Om de verschillen tussen die eindtoetsen niet te groot te maken en om het toetsen van de referentieniveaus in verschillende Lees verder
Artikel ‘Tijd om te leren’, over beheersingsgericht leren
In dit artikel gaan we dieper in op wat beheersingsgericht leren (mastery learning) is en op welke manier dit toegepast zou kunnen worden. Beheersingsgericht leren is een van de Lees verder
Artikel ‘Referentieniveaus voor het basisonderwijs’
In dit artikel leggen we uit wat de referentieniveaus zijn en wat de verschillen zijn tussen 1F en 2F/1S. Ook gaan we in op de toetsing van de referentieniveaus Lees verder
Inhoudsverantwoording ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’
Het doel van dit boek is om overzicht te geven over de leerlijnen voor de verschillende vakgebieden in het basisonderwijs. De doelen zijn zo concreet mogelijk verwoord, in de ik-vorm, Lees verder
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen?
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Trainingen
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Mail naar info@nieuwleren.nl of bel met 06-13027919